Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Przywitanie dzieci piosenką lub rymowanką (krótkie, 1–2 zwrotki).
- Krótkie wprowadzenie tematu: pokazanie przykładowej maski i wyjaśnienie, że dziś będziemy tworzyć maski i paradować.
- Zapytania do dzieci: jaki kolor maski by im się podobał? Jakie dźwięki słyszymy na karnawale? (zachęcanie do wypowiedzi jednowyrazowych lub prostych zdań).
Część główna (20 minut)
- Tworzenie masek (ok. 10 minut)
- Rozdaj opiekunom/stołom przygotowane, przycięte kartonowe bazowe maski lub koła z otworami na oczy.
- Dzieci dekorują maski kredkami, naklejkami, piórkami i kolorowym papierem. Opiekun pomaga w naklejaniu elementów i docięciu, jeśli potrzeba.
- Zachęcaj do nazywania kolorów i kształtów podczas pracy (np. "Pokoloruj zielone kółko").
- Próba i nauka krótkiej piosenki/ruchem (ok. 5 minut)
- Włącz prostą piosenkę karnawałową (lub zaśpiewaj krótki refren) i pokaż dzieciom prosty ruch: machanie rękami, tupanie lub kręcenie się w miejscu.
- Zachęć dzieci, by spróbowały wykonać ruchy razem z Tobą; powtarzaj prostą sekwencję 2–3 kroki.
- Mała parada karnawałowa (ok. 5 minut)
- Dzieci zakładają swoje maski i maszerują w kole/szergu do rytmu muzyki. Opiekunowie mogą rozdawać lekkie, kolorowe chusteczki lub wstążki do trzymania.
- Zmieniaj tempo muzyki: wolniej — dzieci idą spokojniej, szybciej — wykonują prosty krok taneczny (np. klaśnięcie, obrócenie).
Zakończenie i podsumowanie (5 minut)
- Zebrać dzieci w kręgu, każde dziecko pokazuje swoją maskę i krótko opowiada (nawet jednym słowem) co zrobiło.
- Krótkie podsumowanie przez opiekuna: pochwała za pracę i wspólne działania, przypomnienie piosenki refrenu.
- Pożegnanie piosenką lub rymowanką i uporządkowanie materiałów.