Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Przywitanie dzieci po kolei, krótkie przypomnienie imion (30–60 s).
- Krótka rozmowa: "Co jemy, żeby być zdrowym?" — zachęć dzieci do wymienienia owoców i warzyw (2–3 odpowiedzi od różnych dzieci).
- Pokaż przykładowy gotowy talerzyk i powiedz, co będziemy robić: wycinać/naklejać obrazki owoców i warzyw oraz dekorować talerzyk (około 2 min).
Część główna (20 minut)
- Rozdzielenie materiałów (1–2 min): każdemu dziecku daj papierowy talerzyk, kartki z obrazkami owoców/warzyw, kolorowy papier, klej w sztyfcie, grube kredki/mazaki.
- Pokaz instruktażowy (2 min): opiekun demonstruje, jak oderwać obrazek, posmarować klejem w sztyfcie i przykleić na talerzyk; pokazuje też jak dorysować listek lub uśmiech na owocu.
- Praca dzieci — etap 1: wybieranie obrazków i układanie ich na talerzyku (5–7 min). Zachęcaj: "Pokaż mi swoje ulubione owoce! Gdzie je położysz?"
- Praca dzieci — etap 2: przyklejanie obrazków i dekorowanie talerzyka kredkami (6–7 min). Podpowiadaj słowa: "jabłko, banan, marchewka, pomidor" i nazywaj kolory.
- Zabawa integrująca (2–3 min): połączcie talerzyki w małe „targi” na podłodze — każde dziecko pokazuje drugiemu swój talerzyk i mówi jedno słowo o tym, co ma (np. "jabłko").
Zakończenie i podsumowanie (5 minut)
- Krąg podsumowujący (2–3 min): każde dziecko pokazuje swój talerzyk i opowiada jedno zdanie lub słowo o tym, co nakleiło.
- Pochwały i krótkie przypomnienie o zdrowym jedzeniu (1–2 min): opiekun podkreśla, że owoce i warzywa pomagają rosnąć i mają dużo witamin.
- Zakończenie: krótkie pożegnanie i zaproszenie rodziców do obejrzenia prac po odbiorze dziecka.