Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Przywitanie: krótka piosenka lub rymowanka z imieniem dzieci i tematem "Myszka Miki" (30–60 s).
- Pokaż obrazek lub zabawkę przedstawiającą Myszkę Miki. Zapytaj dzieci: "Jaką ma kolor głowy? Jakie ma uszy?" — zachęć do krótkich odpowiedzi.
- Pokaż materiały i wyjaśnij, że zrobimy wspólnie portret MyszkI — pokaż kolejno: bazę (talerzyk lub czarny okrąg), uszy, twarz, oczy, nos, uśmiech i ozdoby.
Część główna (20 minut)
Przygotowanie bazy (2 minuty):
- Nauczyciel rozdaje dzieciom przygotowaną bazę (papierowy talerzyk pomalowany na czarno lub duży czarny krąg z papieru).
- Jeśli nie ma gotowej bazy, nauczyciel przycina czarny papier do kształtu koła.
Naklejanie uszu (3–4 minuty):
- Dzieci otrzymują dwa czarne kółka (uszy). Nauczyciel pokazuje, gdzie przykleić uszy – po bokach górnej części bazy.
- Dzieci naklejają uszy przy pomocy kleju w sztyfcie. Nauczyciel pomaga w razie potrzeby.
Dodawanie twarzy (5–6 minut):
- Dzieci dostają jaśniejszy okrąg (twarz). Pokaz: przyklejamy jaśniejszy krąg na środku czarnej bazy.
- Nauczyciel pomaga przy przyklejaniu, dzieci dociskają delikatnie papier, by dobrze się trzymał.
Oczy i źrenice (3–4 minuty):
- Dzieci otrzymują białe owalne elementy (oczy) i małe czarne kółeczka lub naklejki (źrenice).
- Pomagając, przyklejają białe owalne elementy, a następnie małe czarne kółeczka jako źrenice.
Nos, usta i ozdoby (4–5 minut):
- Dzieci mogą rysować markerem lub przyklejać mały czarny owal jako nos.
- Nauczyciel pokazuje, jak narysować uśmiech kredką lub mazakami; dzieci rysują uśmiech lub przyklejają gotową wstążeczkę/serduszko jako ozdobę.
- Opcjonalnie dzieci mogą dodać czerwony element (np. mały prostokąt/pasiak) jako kawałek ubranka MyszkI.
Czas na wykończenia (1–2 minuty):
- Daj dzieciom chwilę na dorysowanie detali kredkami lub dodanie naklejek.
- Nauczyciel zbiera użyte przybory i wspiera te dzieci, które potrzebują dokończenia pracy.
Zakończenie i podsumowanie (5 minut)
Prezentacja prac (2–3 minuty):
- Każde dziecko pokazuje swoją Myszkę Miki grupie i mówi jedno słowo o swojej pracy (np. "oczy", "uśmiech").
- Nauczyciel chwali wkład i zachęca do oklasków dla kolegów.
Podsumowanie (1–2 minuty):
- Przypomnij nazwę postaci i kolory, które wykorzystaliśmy (czarny, beżowy, biały, czerwony).
- Krótkie pożegnanie: piosenka lub rymowanka z odniesieniem do tematu („Do widzenia, Myszko Miki!”).
Sprzątanie: nauczyciel i dzieci odkładają materiały na miejsca, podziękowanie dzieciom za wspólną pracę.