Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Powitanie w kole: krótkie przywołanie nazwisk dzieci i powitanie tematu: "Dzisiaj zrobimy laurki dla seniorów".
- Krótka rozmowa: zapytaj dzieci czy mają babcię lub dziadka, co lubią robić z dziadkami (jedno-dwuzdaniowe odpowiedzi).
- Pokaż przygotowany wzór laurki i wyjaśnij, że użyjemy odbicia dłoni jako kwiatu/serca.
- Zapowiedz przebieg zajęć: malujemy dłonie, odbijamy na kartce, ozdabiamy i podpisujemy.
Część główna (około 20 minut)
- Przygotowanie stanowisk (nauczyciel przygotowuje złożone kartki, tacki z farbą, papierowe serduszka): rozsadź dzieci przy stolikach.
- Malowanie dłoni:
- Nanieś niewielką ilość farby na tackę.
- Pomoż dzieciom rozprowadzić farbę po dłoni pędzelkiem lub palcem (nauczyciel robi to przy młodszych dzieciach).
- Zachęć do lekkiego, pewnego stemplowania dłonią na zewnętrznej stronie kartki, tworząc kształt kwiatu lub serca.
- Tworzenie kompozycji:
- Po odbiciu dłoni pokaż, jak dorysować kredką łodyżki i listki lub serduszka wokół odbicia.
- Dzieci dekorują laurkę naklejkami i przyklejają papierowe serduszka (przygotowane wcześniej przez opiekuna).
- Podpis i personalizacja:
- Wydrukuj lub napisz prosty napis na kartce: 'Dla Babci i Dziadka' (nauczyciel pomaga przykleić lub przepisać).
- Zachęć dziecko do narysowania prostego rysunku albo przyklejenia dodatkowej naklejki.
- Oczekiwanie na wyschnięcie i sprzątanie:
- Użyj mokrych chusteczek, aby wytrzeć dłonie dzieci.
- Dzieci odkładają laurki do miejsca do schnięcia.
Zakończenie i podsumowanie (około 5 minut)
- Prezentacja prac: każde dziecko może pokazać swoją laurkę w kole i powiedzieć jedno słowo o tym, dla kogo jest praca (np. 'dla babci').
- Krótkie podsumowanie: przypomnienie, że laurki są wyrazem pamięci i miłości dla seniorów.
- Zapowiedź zabrania laurki do domu: poinformuj, kiedy rodzice mogą je odebrać.
- Pożegnanie piosenką lub krótkim rymowanką dedykowanym dziadkom i babciom.