Powitanie i wprowadzenie (ok. 5 minut)
- Przywitanie: krótkie, serdeczne powitanie wszystkich dzieci (imię dziecka, uśmiech, krótka piosenka powitalna).
- Wprowadzenie tematu: pokazanie 2–3 obrazków lub zabawek przedstawiających różne ryby. Nazywanie kolorów i części ryby (ogon, oko, ciało) w prostych zdaniach.
- Pytania stymulujące: poprosić dzieci, aby powiedziały jaki kolor ma rybka na obrazku i czy widziały kiedyś rybę (krótkie odpowiedzi).
Część główna (20 minut)
Przygotowanie stanowisk (2 minuty): rozdać dzieciom białą kartkę jako bazę i gotowe, wycięte podstawowe elementy rybki: owalne ciało i trójkątny ogon. Przygotować farby w kilku kolorach, gąbki lub pędzelki, klej w sztyfcie oraz kolorowe kółeczka (lub naklejki) jako łuski i oczka.
Demonstracja (2 minuty): nauczyciel pokazuje prosty model: jak przyklejać ogon do ciała, stemplować lub malować łuski, przykleić oczko i dorysować detale kredką.
Malowanie i ozdabianie (12 minut):
- Dzieci malują ciało rybki za pomocą gąbki, palca lub pędzelka — dowolne kolory i wzory.
- Po malowaniu przyklejają (lub samodzielnie naklejają) kolorowe kółeczka jako łuski.
- Na końcu przyklejają oczko i ewentualnie rysują uśmiech kredką.
- Nauczyciel zachęca do nazywania kolorów i liczenia 1–3 przyklejonych łusek.
Wsparcie indywidualne (4 minuty): nauczyciel pomaga dzieciom, które potrzebują wsparcia przy klejeniu lub malowaniu, chwali próby samodzielnej pracy i zachęca do dzielenia materiałów.
Zakończenie i podsumowanie (ok. 5 minut)
- Prezentacja prac: każde dziecko krótko pokazuje swoją rybkę i mówi (lub nauczyciel pomaga wypowiedzieć) jeden kolor, który użyło.
- Podsumowanie: nauczyciel przypomina nazwy części rybki (ogon, oko, ciało) i chwali za pracę: "Świetne kolory!".
- Zakończenie: krótka piosenka pożegnalna oraz pomoc w odłożeniu materiałów na miejsce.