Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Powitanie całej grupy: przywitaj dzieci po imieniu, usiądź w kole i zaproś do wspólnego oglądania książki (około 1 minuty).
- Krótkie wprowadzenie: pokaż jedną prostą, kolorową książeczkę (książka kartonowa) i nazwij ją: "To jest książka. Posłuchamy i pokażemy obrazki." (1 minuta).
- Aktywne oglądanie: przewracaj powoli kartki, wskazuj duże, oczywiste elementy (zwierzątko, kolor, kształt), zachęcaj dzieci do naśladowania dźwięków i gestów: "Miau! Piesek! Pokaż ogon!" (3 minuty).
Część główna (5 minut)
- Zapowiedź aktywności twórczej: powiedz krótko, że każdy dostanie swoją prostą książeczkę do zrobienia i będzie mógł „pokolorować” wnętrze.
- Rozdanie materiałów: podaj każdemu dziecku przygotowaną wcześniej, złożoną kartkę (4 strony) i kredki świecowe typu "grube" lub duże mazaki (czas: 1 minuta).
- Tworzenie mini-książeczki: zachęcaj dzieci do rysowania prostych linii, kółek, odciskania palca w farbie plakatowej na jednym z arkuszy (jeśli dostępne) lub przyklejania dużych piankowych kształtów na okładce (czas: 3 minuty).
- Opiekun mówi proste zachęty: "Pokoloruj koło", "Zrób kropkę paluszkiem", "Przyklejamy serduszko na okładkę".
- Pokazywanie i naśladowanie: opiekun rysuje krótko obok dziecka, by dać wzorzec i zachęcić do naśladowania.
Zakończenie i podsumowanie (5 minut)
- Prezentacja prac: zaproś po kolei kilka dzieci (lub grupowo) do pokazania swojej strony/okładki i nazwijcie wspólnie elementy, które się pojawiły (1–2 minuty).
- Krótka powtórka z książeczki: jeszcze raz otwórz książeczkę, którą czytaliście na początku, i poproś dzieci o powtórzenie prostych słów lub dźwięków (2 minuty).
- Pożegnanie: podziękuj dzieciom za tworzenie, przypomnij, że można oglądać swoje książeczki przy zabawie i zachęć rodziców do kontynuacji w domu (1 minuta).