Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Usiądźcie w kręgu razem z dziećmi. Przywitaj się krótkim, radosnym wierszykiem lub piosenką: „Dzień dobry, kropki małe, witamy was wszystkie!”
- Pokaż dużą, kolorową kropkę (może to być kartonowy krąg lub duża naklejka). Zadaj proste pytania: „Co to jest?” „Jakiego jest koloru?”
- Zachęć każde dziecko do dotknięcia kropki: „Dotknij kropki paluszkiem, jak ciepła/chłodna?” (dla 2–3 lat formułuj prosto).
Część główna (około 5 minut)
- Przygotuj dwie stacje: stempelki kropkowe i kropkowe naklejki.
- Stempelki: na dużym arkuszu papieru daj dzieciom gąbki lub kółkowe stempelki zanurzone w farbach. Pokaż jak stemplować jedną, dwie kropki.
- Naklejki: daj dzieciom arkusz z wyrysowanymi dużymi kropkami, do których mogą przyklejać kolorowe okrągłe naklejki.
- Podczas zabawy mów krótko i zachęcająco: „Zrób jedną kropkę. Teraz zrób dwie!” Pomagaj dzieciom w naklejaniu i stemplowaniu, pokazując chwyt pęsetkowy palcami.
- Jeśli dzieci chętnie, pozwól na mieszanie kolorów: „Co się stanie, gdy przykleimy obok siebie żółtą i niebieską kropkę?”
Zakończenie i podsumowanie (około 5 minut)
- Zbierz dzieci w kręgu z ich pracami. Pochwal każdego: „Twoje kropki są piękne!”
- Krótko nazwijcie kolory i policzcie kropki razem: „Ile masz kropek? Raz, dwa…”
- Zakończ piosenką lub rymowanką o kropkach i poproś dzieci, by pokazały swoją ulubioną kropkę.
- Pomóż dzieciom uporządkować materiały i wyraź, co było dziś najfajniejsze: każdy może powiedzieć jedną rzecz (nawet jednym słowem).