1. Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Przywitanie każdego dziecka po imieniu, ułożenie się w kręgu na dywanie.
- Krótkie przedstawienie tematu: pokazanie obrazka lub małej zabawki przedstawiającej łódź podwodną i zapytanie prostymi zdaniami: "Co to jest?", "Jak myślisz, gdzie pływa?".
- Zaśpiewanie krótkiej, prostej piosenki o łodzi podwodnej (kilka powtarzalnych wersów) lub nucenie rytmicznego okrzyku: "Łódź podwodna, płyń płyń!" — zachęcenie dzieci do klaskania i kiwania.
2. Część główna (35 minut)
Przygotowanie stanowisk: rozłożenie papieru, talerzyków z farbą i materiałów dla każdego dziecka. Dzieci siedzą w parach lub przy małych stolikach.
Część A — Tło wody (około 10-12 minut):
- Opiekun nakłada na talerzyki niebieskie odcienie farb. Dzieci odbijają gąbki lub paluszki na dużych arkuszach, tworząc "wodę". Można też użyć dużych pociętych gąbek do stemplowania fal.
- Zachęcić do eksperymentowania z naciskiem (delikatne stemplowanie) i mieszaniem odcieni przez lekkie nakładanie obok siebie.
Część B — Tworzenie łodzi podwodnej (około 15-18 minut):
- Każde dziecko otrzymuje wycięty z kartonu duży kształt łodzi (gotowy do przyklejenia), kilka kolorowych kółek (okna), naklejki oraz klej w sztyfcie.
- Opiekun pokazuje krok po kroku: gdzie przykleić łódź, gdzie okna; dzieci przyklejają elementy z pomocą opiekuna.
- Dodatkowo dzieci mogą dodać elementy flamastrami lub grubymi kredkami (proste kształty, fale, rybki) — opiekun rysuje kontury, dziecko może dorysować wg możliwości.
Część C — Dekorowanie i porządkowanie (około 5 minut):
- Zachęcenie do przyklejenia kilku naklejek - bąbelków powietrza nad łodzią.
- Wspólne odłożenie materiałów, umycie rąk i przygotowanie prac do wyschnięcia.
3. Zakończenie i podsumowanie (5 minut)
- Ułożenie dzieci w kręgu, zaprezentowanie każdej pracy — krótkie komentarze typu: "O, to jest okno", "Jakie kolory wody!".
- Zadanie prostego pytania do dziecka związane z pracą: "Gdzie pływa twoja łódź?" — zachęcenie do użycia pojedynczych słów.
- Pożegnanie z piosenką lub rymowanką, rozdanie prac do wyschnięcia i informacja dla rodziców przy odbiorze.