1. Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Powitaj dzieci po imieniu, usiądźcie w kręgu.
- Zaśpiewaj prostą, krótką piosenkę lub rymowankę o rowerze (np. „Brum, brum jedzie rower, kółka kręcą się…”), zachęć dzieci do klaskania w rytm.
- Pokaż obrazek lub małą zabawkę – rowerek lub zdjęcie roweru; nazwijcie wspólnie części, skupiając się na kole („to jest koło”).
- Zachęć dzieci do naśladowania: kręcimy rękami jak koło, tupamy nogami jak pedały.
2. Część główna — Tworzenie kółka (około 5 minut)
- Rozdaj dzieciom papierowe talerzyki (po jednym) i prosty zestaw dekoracji: naklejki, kolorowe paski papieru, marker/gruby kredka do rysowania przez opiekuna.
- Pokaż krok po kroku: najpierw dziecko trzyma talerzyk, potem pomaga nakleić naklejki na talerzyk (opiekun podaje naklejkę i pomaga przykleić). Zachęć do dotykania i wybierania kolorów.
- Można dodać „oś” z kawałka papieru lub wstążki przyczepionej do środka talerzyka jako dodatkowy element do oglądania.
- Komentarz słowny: nazywaj kolory i liczbę naklejek, np. „Dodałeś trzy naklejki — policzmy: raz, dwa, trzy!”
3. Zakończenie i podsumowanie (około 5 minut)
- Ułóżcie gotowe kółka obok siebie i poproś każde dziecko, by pokazało swoje kółko i powiedziało (lub opiekun poda słowa), jaki kolor wybrało.
- Zaśpiewaj krótką piosenkę z początku jeszcze raz, zachęcając dzieci do pokazywania kół ręką jak obracającego się koła.
- Podsumuj: przypomnij, co to jest koło i do czego służy w rowerze; pochwal każde dziecko za udział.
- Zakończ krótkim pożegnaniem i przejdź do kolejnej części dnia.