Standard 7 (Poznawanie i doświadczanie świata): dzieci eksplorują różne źródła dźwięku (łyżki, shakery, bębenki), poznają zależność przyczyna–skutek (uderzenie = dźwięk) oraz różnice: głośny/cichy i szybki/wolny poprzez ćwiczenia rytmiczne i zabawę dźwiękową opowieścią.
Standard 8 (Mówienie, słuchanie, porozumiewanie się): zajęcia zawierają call-and-response (nauczyciel nazywa narzędzie — dziecko powtarza), krótkie polecenia do wykonania oraz proste pytania podczas podsumowania, co ćwiczy wypowiedzi werbalne, rozumienie i słuchanie innych. Opowieść z przypisanymi dźwiękami rozwija umiejętność łączenia treści językowej z działaniem.
Standard 9 (Sprawność fizyczna i angażowanie zmysłów): aktywności angażują motorykę dużą (marsz, podskoki, ruchy ramion przy naśladowaniu majsterkowania) i małą (trzymanie łyżek, potrząsanie shakerem, uderzanie bębenka), a także percepcję słuchową i kinestetyczną (różnicowanie siły uderzenia i tempa).
Standard 10 (Twórcza ekspresja i kontakt z kulturą): dzieci tworzą i improwizują proste kompozycje rytmiczne, biorą udział w muzycznej opowieści i piosenkach, co rozwija ekspresję muzyczną i kreatywność. Możliwość krótkich prezentacji indywidualnych wspiera wyrażanie siebie przed grupą.
Każdy element zajęć (instrumenty z recyklingu, zabawy rytmiczne, opowieść dźwiękowa, śpiew) został zaprojektowany tak, by równocześnie realizować powyższe standardy poprzez praktyczne doświadczenie, komunikację i ruch.