Standard 7 (Poznawanie i doświadczanie świata): Realizacja przez prezentację trzech obrazków zawodów i umożliwienie dzieciom dotknięcia prostych rekwizytów (łyżka, stetoskop, klocek). Dzieci eksplorują przedmioty, porównują ich wygląd i dźwięk (ciepły/stuknięcie), co wspiera klasyfikację i poznawanie zjawisk (przyczyna–skutek: stukanie daje dźwięk).
Standard 8 (Mówienie, słuchanie, porozumiewanie się): Realizowane przez powtarzanie nazw zawodów i prostych poleceń w formie powtarzalnych fraz, zadawanie krótkich pytań indywidualnych oraz ćwiczenie uważnego słuchania w czasie prowadzonej wyobraźni i muzyki. To rozwija słownictwo, rozumienie mowy i umiejętność reagowania na komunikaty.
Standard 9 (Sprawność fizyczna i angażowanie zmysłów): Realizowane poprzez spokojne, kontrolowane ruchy rąk (mieszanie łyżką na kolanach, podnoszenie miękkiego klocka), ćwiczenie oddechu (dwa–trzy głębokie oddechy) oraz dotykową eksplorację rekwizytów (różne faktury: drewno/miękkość). Ciche stuknięcia łyżką rozwijają koordynację ręka–oko i percepcję słuchową.
Standard 10 (Twórcza ekspresja i kontakt z kulturą): Realizowane poprzez prowadzoną wyobraźnię („Jesteś kucharzem/lekarzem/budowniczym”), prostą symbolikę (naklejka „Mały Pomocnik”) i muzykę relaksacyjną, które umożliwiają wyrażenie roli i uczestnictwo w zabawie naśladującej dorosłe aktywności. Dzieci ćwiczą zabawę symboliczną i interpretację ról w bezpiecznej, twórczej formie.
Dodatkowo: struktura zajęć (krótkie etapy 5/5/5 minut) dostosowana jest do możliwości uwagi dzieci 2–3 lata, co zwiększa efektywność realizacji powyższych standardów.