Powitanie i wprowadzenie (około 5 minut)
- Przywitanie dzieci po imieniu (1 minuta).
- Pokaż pudełko udekorowane jak pudełko na popcorn i powiedz: „Dzisiaj mamy Dzień Popcornu – poszukamy małych popcorniąt!” (1 minuta).
- Krótkie wprowadzenie emocji: pokaż trzy proste miny (uśmiech – radość, zamknięte oczy i dłonie przy policzku – spokój, zdziwienie – szerokie oczy). Nazwij każdą emocję i poproś dzieci, żeby zrobiły podobną minę (2 minuty).
Część główna (5 minut)
- Zabawa z chustą (2 minuty): rozłóż chustę na kolanach/opiekun trzyma chustę. Pokaż, że kiedy energicznie potrząsamy chustą, „ziarenka popcornu” skaczą – opiekun wydaje krótkie dźwięki "pop, pop". Zachęć dzieci do dotknięcia chusty, obserwowania ruchu i naśladowania prostego dźwięku "pop".
- Popcornowe ruchy (2 minuty): poproś dzieci, by naśladowały ruchy „popcorna” — delikatne podskoki na kolanach opiekuna, klaśnięcie raz-dwa przy dźwięku "pop". Przy każdej zmianie tempa nazwiij uczucie: szybkie „pop, pop” = radość; wolne, miękkie potrząsanie = spokój.
- Wyjmowanie popcornu z pudełka (1 minuta): opiekun powoli wyciąga z pudełka dużą chustkę lub miękką tkaninę i pyta: „Co czujemy? Jesteśmy zadowoleni czy spokojni?” Zachęć dzieci do wskazania miny, którą wcześniej ćwiczyły.
Zakończenie i podsumowanie (5 minut)
- Krótka piosenka-pochwała (2 minuty): śpiewaj prostą piosenkę (melodia dowolna, tekst krótki):
- „Popcorn, popcorn pęka dziś, pęka raz i pęka dwa, lubię się śmiać i skakać tak, a potem cicho być” (śpiew z prostymi gestami).
- Uspokojenie i oddechy (2 minuty): powolne kołysanie z chustą trzymaną nad głowami, głębokie wdechy i wydechy naśladowane przez opiekuna; nazwij emocję: „Teraz jesteśmy spokojni”.
- Pożegnanie i krótka informacja dla dzieci (1 minuta): podziękuj za zabawę, przypomnij jedną emocję, którą dziś ćwiczyliście (np. radość).