Powitanie i wprowadzenie (ok. 5 minut)
- Powitanie grupy i krótkie wprowadzenie: prowadzący mówi, że dzisiaj jest "Dzień Pizzy" i pokaże, jak pizza może pomóc nam rozmawiać o uczuciach.
- Pytania wprowadzające (zamknięte i otwarte): "Czy lubisz pizzę?" "Jak się czujesz, gdy jesz ulubioną pizzę?" Pozwól każdemu dziecku odpowiedzieć jednym słowem lub gestem.
- Prezentacja kart z buźkami: pokaż 4 karty z podstawowymi emocjami (radość, smutek, złość, zaskoczenie). Poproś dzieci, by pokazały kartę, która pasuje do ich dzisiejszego nastroju.
Część główna (5 minut)
- Zabawa plastyczna "Mała pizza emocji": każdemu dziecku daj papierowy talerzyk (podstawę pizzy), pocięte kawałki kolorowego papieru lub naklejki jako "toppings" oraz kredki.
- Instrukcja: poproś dzieci, aby wybrały jedną kartę z emocją i ozdobiły swoją pizzę tak, aby wyglądała jak ta emocja (np. wesoła pizza z kolorowymi dodatkami, smutna pizza z przygaszonymi kolorami). Prowadzący pomaga na prośbę dziecka.
- Krótka rozmowa w trakcie pracy: zachęcaj dzieci do powiedzenia, dlaczego wybrały dane kolory/dodatki i jak ich pizza pokazuje daną emocję.
Zakończenie i podsumowanie (5 minut)
- Prezentacja pizz: każde dziecko krótko pokazuje swoją pizzę i mówi jedno zdanie: jaka to emocja i kiedy ją czuje (może być przykład związany z jedzeniem lub zabawą).
- Utrwalenie słownictwa: prowadzący powtarza nazwy emocji i prosi dzieci o pokazanie odpowiedniej karty lub mimiki.
- Zakończenie piosenką/klaskanką: krótka rymowanka o pizzy i uczuciach (np. "Pizza radości, pizza smutku, pokażę buzię tak jak w przedszkolu") i pożegnanie.